Dag 11. Cultuur snuiven - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu Dag 11. Cultuur snuiven - Reisverslag uit Bonneval, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu

Dag 11. Cultuur snuiven

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Bettie en Coen

19 Juni 2018 | Frankrijk, Bonneval

Nadat we het fantastische B&B verlaten hadden vertrokken we richting Chartres. Even met een kleine omweg via de Decathlon om een nieuw regenjack te kopen. Dit zal vast betekenen dat we nu geen regen meer krijgen. De laatste twee ochtenden dat ik mijn jackie niet meer had , begon de ochtend miezerig. Zoals gezegd : nu ik weer een jack heb is dat verleden tijd.
In Chartres ruim de tiijd genomen om de werkelijk prachtige kathedraal te bekijken. Als je er van de week in de buurt bent moet je echt even langsgaan.
Ik zal je mijn wikipedia kennis over de kathedraal sparen , maar het is de oudste gotische kathedraal in de wereld waarvan de glas in loodramen nog steeds de originele zijn uit de 12e eeuw.
In en om de kathedraal was het gemoedelijk en gezellig en hebben we ruim de tijd genomen om even bij te komen bij een kop koffie.
Toen de laatste kilometers naar Bonneval.
Omdat de hele route eigenlijk vlak is viel het ons op hoe makkelijk we vandaag de 70 km hebben afgelegd.
We hadden voor morgen een rustdag gepland om van de inspanningen van de voorbije dagen bij te komen, maar toch maar besloten om er weer 70 km aan vast te knopen.
We zitten nu wederom in een oud chateau. Helemaal prima, maar het is zien dat vrijwel al deze mooie oude imposante gebouwen niet meer te onderhouden zijn. Zeker niet als woning maar ook niet als hotel of B&B. Alle eigenaren doen hun uiterste best om de klanten die ze krijgen tevreden te stellen.
We voelen ons ook deze keer weer zeer welkom.

  • 20 Juni 2018 - 13:42

    Aafje:

    Lieve Bettie en Coen,

    Hehe, eindelijk heb ik jullie site te pakken naar tig keren proberen en heb ik inmiddels al jullie reisverslagen en reacties gelezen en jullie foto,s gezien!
    Wat een kerken zien jullie ! Toch wel een echte geestelijke reis zo , Een voor mij onbekende kant van jullie. Gelukkig staan er naast deze spirituele ervaringen en lichamelijke inspanningen ook nog de geneugden van het leven tegenover en dan herken ik jullie weer ! Heerlijke Franse ontbijtjes, lunches , drie gangen diners , wiijntjes en zo kun je de tocht natuurlijk wel volhouden. Het is jullie van harte gegund, Ik vind het een prachtige fietstocht en een geweldige uitdaging!
    Gelukkig kan ik jullie nu op de voet volgen .
    Heel veel succes en weing zadelpijn gewenst!
    Veel liefs ,
    Aafje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie en Coen

Met de fiets van Hulshorst naar....

Actief sinds 29 April 2018
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 17126

Voorgaande reizen:

17 Juli 2021 - 27 Juli 2021

Berlijn & Ostzee

07 Juli 2019 - 21 Juli 2019

Kriskras door eigen land

09 Juni 2018 - 09 Augustus 2018

Hulshorst-Santiago de Compstela op de fiets

27 April 2018 - 29 April 2018

Voorbereiding

Landen bezocht: