Dag 4 van Antwerpen naar Affligem - Reisverslag uit Affligem, België van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu Dag 4 van Antwerpen naar Affligem - Reisverslag uit Affligem, België van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Antwerpen naar Affligem

Door: Bettie

Blijf op de hoogte en volg Bettie en Coen

12 Juni 2018 | België, Affligem

Heerlijk ontspannen start van de dag, nog even koffie met Daan en Carla, die ons daarna ‘enigszins jaloers’ uitzwaaiden. Op zoek naar een volgende stempel blijkt de St Jacobskerk dicht te zijn, zo ook “Rewind”,een van de winkels waar we Janneke’s spulletjes wilden bewonderen... dus maar naar de Grote Markt: gemeentehuis in de steigers, dus op naar de Onze-Lieve-Vrouwe-Kathedraal, imposant, op het pleintje ernaast, met tegenover de echte Antwerpse souveniers: kanten kleedjes, chocolaatjes en bier... De man in de Kathedraal die ons heeft voorzien van onze stempel, attendeerde ons op de ‘Pelgrimstraat’ waar we ook opnieuw een ‘schelp’ ontdekte. Leuk... zo zie je details die eerder totaal niet opvielen. Via dit steegje het centrum van Antwerpen verlaten voor een afwisselende, hobbelige route via de “Rupelstreek‘, Puurs, Breendonk, Londerzeel en Opwijk richting Affligem. Onderweg plaspauze met verplicht kopje koffie bij Den Vetten Os... niet voor herhaling vatbaar, maar wel een verlossing van de hoge nood. Na een overheerlijke pasta gaan we opnieuw tevreden ‘te bed’.

• 14 Juni 2018 - 14:00

Marjolijn :

Hoi Bettie en Coen, ik heb gisteravond zitten wachten op jullie verslag maar vermoed dat jullie te moe waren om nog wat te schrijven......alles ok ??