Dag 6 Vive La France - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu Dag 6 Vive La France - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu

Dag 6 Vive La France

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Bettie en Coen

14 Juni 2018 | Frankrijk, Cambrai

Vive la France (niet te verwarren met Vive les Francais), want we zijn vandaag de Belgisch - Franse grens gepasseerd.
Nadat we ons zelf meegebrachte ontbijtje op hadden , zonder musli want die waren we vergeten te kopen en jus d’orange dat toping voor een toetje bleek te zijn, vertrokken we richting Tournai.
De planning was om de dagelijkse stempel daar te halen en de kathedraal te bezoeken. Dat eerste is gelukt. Het bezoek verloor het van een kopje koffie in de zon. We konden niet allebei doen want we hadden nog ruim 70 km voor de boeg.

Jullie zullen je wel afvragen waarom ik weer het verslag maak. Nou dat is makkeljk te verklaren , want ik heb namelijk vandaag Bettie gesloopt. Het heeft zes dagen geduurd, voor waar een hele prestatie.

Hadden we tot nu toe wind in de rug , vandaag hadden we hele forse wind pal op de kop. Een sterk gloeiend terrein en enkele stukken bleken veldwegen of wegen met kinderkoppen te zijn.

Gelukkig hebben we morgen voor het ontbijt wel muesli en echte jus d’orange dus ik denk dat we de volgende 80 km wel weer aankunnen.

Ik denk dat we het niet laat zullen maken vanavond.

  • 14 Juni 2018 - 20:43

    Aaltje Terlingen:

    Lieve Bettie en Coen,

    Hierbij wil ik graag reageren op jullie verslagen nr 5 en 6.
    Gisteren heeft Pietje mij per telefoon nog een paar dingetjes uitgelegd. Ik wist niet goed hoe ik een reactie kon versturen. Maar hopelijk gaat het goed nu en hebben jullie mijn eerste berichtje ontvangen.
    Jullie zijn al flink opgeschoten. Fietsen al in Frankrijk. Niet te geloven. Heel knap hoor!
    Af en toe is het best zwaar lees ik. Heeft natuurlijk met de wind en het klimmen te maken.
    Maar jullie liggen keurig op schema. Boodschappen doen hoort er ook bij. Moeten jullie dan afwijken van de route?
    Zorg ervoor dat jullie ook lekker kunnen relaxen, want jullie hebben een heleboel energie nodig voor deze reis. Maar die is prachtig. Wij zijn dol op het franse land. Moed en liefs van mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie en Coen

Met de fiets van Hulshorst naar....

Actief sinds 29 April 2018
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 17116

Voorgaande reizen:

17 Juli 2021 - 27 Juli 2021

Berlijn & Ostzee

07 Juli 2019 - 21 Juli 2019

Kriskras door eigen land

09 Juni 2018 - 09 Augustus 2018

Hulshorst-Santiago de Compstela op de fiets

27 April 2018 - 29 April 2018

Voorbereiding

Landen bezocht: