Dag 3 de (eerste) grens over - Reisverslag uit Antwerpen, België van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu Dag 3 de (eerste) grens over - Reisverslag uit Antwerpen, België van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu

Dag 3 de (eerste) grens over

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Bettie en Coen

12 Juni 2018 | België, Antwerpen

Na een overheerlijk ontbijtje bij een B&B vlakbij Zevenbergen, vetrokken we richting Antwerpen. Wind in de rug, zon op de kop. Kon niet lekkerder.
De eerste stop was bij de Basiliek in Oudenbosch. Een kopie van de basiliek in Rome. Maar wie weet dat nou niet. Tijdens het kijkje in deze basiliek, op zoek naar iemand die ons een stempel kon geven, vertelde een gezellige Brabander ons dat we daarvoor in de pastorie moesten zijn. Laat het nou net koffietijd zijn toen we aanbelden.
Voor dat we het wisten zaten we aan de koffietafel met meneer pastoor, zijn huishoudster, een vrouwelijk pastoraal medewerker met het gebit van Ankie van Grunsven (zal wel iets Brabants zijn) en nog twee heren waarvan de functie mij niet duidelijk is geworden. Volgens Bettie is dit nou onthaasten.
Nadat we ons stempeltje hadden gingen we op weg naar Bergen op Zoom, alwaar mama een heerlijke lunch had klaar gezet. Ook nog even langs bij Ruud , die afgelopen weekend bij het voetballen zijn knie had geblesseerd.
Nog even een sentimental journey door Bergen op Zoom en Hoogerheide om vervolgens het laatste stuk naar Antwerpen te gaan doen. Geen slagbomen of bordjes tegengekomen, maar aan het wegdek kon je zien dat we in Belgie waren.
We hebben de dag afgesloten met Daan en Carla op een zonnig terras ,waar we heel erg lekker gegeten hebben.
Wat is het dan lekker , om na zo’n dag , je vermoeide benen op een heerlijk bed (van Hotel Banks) neer te leggen

• 12 Juni 2018 - 17:18

A. Terlingen - Nieuwland:

Lieve mensen,
    De kop is er nu echt af. Ik lees in de eerste afleveringen van jullie reisverslag dat de start feestelijk en gezellig was. Iedereen van de familie hebben jullie aan het begin van jullie reis gezien. Dat geeft de thuisblijvers een extra leuk gevoel.
    Ik vond het heel fijn om jullie hier een kleine 2 uurtjes te zien en jullie in de complete fietsoutfit te bewonderen. Heel knap hoor, alles bij elkaar.
    Hele goede reis verder en geniet ervan. Mama.

• 12 Juni 2018 - 17:21

Esther:

Echt super leuk om jullie zo te volgen en avonturen te gaan horen.
    Na een drukke werkdag is het heerlijk om te horen wat "onthaasten" eigenlijk is. Geniet ervan en pas op elkaar. Kijk hier alweer uit naar jullie volgende avontuur!
    Liefs Esther

• 18 Juni 2018 - 07:35

Janneke:

haha. onthaasten. en met vreemde koffie drinken.. had je je plee-rol onder je arm pap?