Dag 7 de balans na 1 week - Reisverslag uit Crisolles, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu Dag 7 de balans na 1 week - Reisverslag uit Crisolles, Frankrijk van Bettie en Coen Terlingen-Sleeuw - WaarBenJij.nu

Dag 7 de balans na 1 week

Door: Bettie

Blijf op de hoogte en volg Bettie en Coen

15 Juni 2018 | Frankrijk, Crisolles

Ongelofelijk dat we alweer een week onderweg zijn. Even wat statistieken, want de moderne pelgrim houdt alles bij:
565 km van huis... waarvan vandaag maar liefst 90 afgelegd.
De heuvels nemen toe, dat betekent bergop stevig afzien, bergaf steeds meer lef... vandaag 48,4 km/h naar beneden gemeten volgens het bijzondere Bosch apparaatje dat aan met mijn fiets is verbonden. Dat is mijn persoonlijk record, want Coen gaat harder bergaf.. hij haalt mij altijd in als we naar beneden gaan, maar ik haal hem in als we echt een serieus heuveltje hebben. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij vermelden dat als het al te lang duurt en te stevig is, bij mij de ‘trapondersteuning’ een tandje hoger gaat... Zo heeft ieder z’n eigen ding, zal ik maar zeggen. Daar staat tegenover dat ik, bij deze afstanden heel goed in de gaten moet houden hoe het gesteld is met de accu... want de laatste km’s zonder is zeker geen optie. Gisteren was het nippertjeswerk, ik had nog 2 km over. Vandaag het zekere voor het onzekere genomen en Coen ervan overtuigd dat we best een tweede kopje koffie konden nemen bij “Chez David’, zodat ik mijn accu een poosje achter de bar kon stallen om bij te tanken.
Gemiddeld hebben we deze week ons ‘target’ van 75 km per dag dus ruim gehaald, hetgeen maakt dat ik een gezellige en tevreden man naast me heb zitten. Deze eerste week sowieso ook weinig wrevel gehad, enige punt van discussie af en toe is de ‘te nemen route’. Coen is van mening dat hij de weg beter kent dan het navigatiesysteem...heel soms klopt dat ook, helaas. Met weinig fysieke ongemakken deze week zijn we vannacht in een echt frans B&B met bijbehorend ‘Table d’Hotes. Fantastisch... prachtig opgeknapt 19e eeuws huis, heerlijk 4 gangen diner met verse ingrediënten uit de tuin... Na een huisgemaakt notenapperitief, een halve fles wijn valt het niet mee om dit verhaaltje op papier te krijgen vanuit onze kamer met hemelbed, mooi bloemetjesbehang (echt waar!) en door Annie Sloane zelf opgekanpte meubels (of was Lidwien hier al eerder geweest???)
Op naar de 2e week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie en Coen

Met de fiets van Hulshorst naar....

Actief sinds 29 April 2018
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 17139

Voorgaande reizen:

17 Juli 2021 - 27 Juli 2021

Berlijn & Ostzee

07 Juli 2019 - 21 Juli 2019

Kriskras door eigen land

09 Juni 2018 - 09 Augustus 2018

Hulshorst-Santiago de Compstela op de fiets

27 April 2018 - 29 April 2018

Voorbereiding

Landen bezocht: